/* JS */
skyscraper-ozdravme-1-re1km
Skyscraper-left (120 x 600 px)
50
skyscraper_ozdravme_1
skyscraper-ozdravme-2
Skyscraper-right (120 x 600 px)
50
OZDRAVME.SK
dr-max-balicky-right
Skyscraper-right (120 x 600 px)
100
Balíčky Dr.Max sú tou najlepšou prevenciou
dr-max-balicky
Skyscraper-left (120 x 600 px)
100
Balíčky Dr.Max sú tou najlepšou prevenciou
co-sa-deje
Leaderboard (728 x 90 px)
100
Informujeme o tom, čo sa deje v zdravotníctve.
takeda-zriedkave-choroby
Leaderboard (728 x 90 px)
Zriedkavé choroby sú časté
02.09.2025

Riaditeľ úseku služieb poistencom v Dôvera Jendroľ: Telemedicínou chceme zaujať nových poistencov a pomáhať tým, ktorí sú u nás poistení

Zdravotnú poisťovňu je možné zmeniť raz ročne. Ak uvažujete nad zmenou, prepoistiť sa môžete do konca septembra. Poistencom novej zdravotnej poisťovne sa stanete od 1. januára nasledujúceho roka (2026).
Riaditeľ úseku služieb poistencom v Dôvera Jendroľ: Telemedicínou chceme zaujať nových poistencov a pomáhať tým, ktorí sú u nás poistení
Odporúčame

V minuloročnej prepoisťovacej kampani skončila zdravotná poisťovňa Dôvera najlepšie zo všetkých. Ako jediná skončila s prírastkom poistencov a to 37-tisíc.

V tohtoročnej kampani prichádza s novým benefitom Fyzio online vyšetrenie. Čo nie je jediná služba z oblasti telemedicíny, ktorú môžu poistenci Dôvery využiť.

Redakcia ozdravme prináša postupne rozhovory s jednotlivými zástupcami zdravotných poisťovní. O tom, prečo by si mal poistenec vybrať zdravotnú poisťovňu Dôvera, hovorí riaditeľ úseku služieb poistencom Branislav Jendroľ.

{{suvisiace}}

Kožné vyšetrenie online, duševné zdravie, zdravie na diaľku, najnovšie fyzio vyšetrenie online. Je toto jedna z ciest ako budovať portfólio a následne vytvoriť produkt?

To už produkt je. Pri zmene našej firemnej stratégie sme sa rozhodli, že budeme budovať vlastnú online polikliniku. To znamená, že vďaka elektronizácii a telemedicíne, v ktorých sme boli vždy dobrí, zlepšíme prístup našich poistencov k zdraviu a k zdravotnej starostlivosti.

Myslím skôr pripoistenie, že vytvorím tak masívny produkt, ktorý následne viem monetizovať a vytvoriť pripoistenie.

Toto by nemalo byť predmetom pripoistenia. Viem si predstaviť, že predmetom pripoistenia by boli iné veci, ale nie táto služba. Táto služba má byť zadarmo, lebo pomáha zdravotníctvu, lieči rýchlejšie. To, čo ľudia očakávajú od pripoistenia, je, že dostanú skorší termín u lekára, že sa im odpustí časť poplatku, keď ide o vážnejší prípad, že dostanú nadštandardnú izbu. Ale to, či sa má rozhodnúť, že ide k lekárovi alebo nejde, či ho vie vyriešiť takto rýchlo, to je úplný bazálny základ.

Dokonca v niektorých krajinách je to tak, že keď chcete navštíviť lekára, nutnou podmienkou je použiť najprv telemedicínu. Lekár vás nezoberie predtým, ako si nezavoláte alebo nevyplníte online dotazník. Robia si tak triáž pacientov v online priestore. Je to preto, že zdravotný systém je zavalený a lekári potrebujú čas na vážnejších pacientov. Mnohí pacienti si vedia pomôcť aj sami, ak ich niekto nasmeruje, a mnohí to aj vítajú, pretože je to pre nich pohodlnejšie a rýchlejšie.

Vy máte na starosti kampaň, prečo by si mal poistenec vybrať zdravotnú poisťovňu Dôvera? Lebo pacienti väčšinou len vnímajú, že je to taká kartička, ktorú podajú sestre.

Tým, že sa zintenzívňuje súťaž o poistenca, aj zdravotné poisťovne sa snažia vytvárať benefity. Keď si porovnáme situáciu pred 10 rokmi a teraz, služby poisťovní sú výrazne lepšie. Súboj poisťovní je dobrý. Otázkou je, ktorá poisťovňa s čím prichádza.

Dosť veľké obmedzenie nastalo pri finančných benefitoch, ktoré boli v minulosti ťahákom, kedy sa zaviedlo ich čerpanie v limite 0,5% z predpisu poistného. Tým pádom žiadna poisťovňa nemôže s benefitmi utiecť, že bude dávať väčší balík.

Neviete dávať viac z prevádzky?

Môžeme dať z prevádzky, ale my sme sa rozhodli inak. Našou silou sú služby spojené s tým, aby sme klientom pomohli, aby sme tu boli pre nich, keď potrebujú riešiť svoj zdravotný problém, alebo keď si chcú zdravie udržať.

Nie finančné benefity, nie preplatenie dentálnej hygieny.

Nie, dentálna hygiena je drahá, absolvuje ju veľa ľudí a sú to desiatky miliónov euro ročne. To z prevádzky neutiahnete. Ale čo môžeme urobiť z prevádzky, sú práve telemedicínske služby. Vytvorili sme napríklad aplikáciu AIP DERM. Ide o benefit na riešenie kožných problémov. Za dva roky sme pomohli  38 000 ľuďom na Slovensku. Teraz máme novinku Fyzio online vyšetrenie. Máme benefit Lekára na diaľku, to je tiež fantastická služba. Týmto chceme zaujať nových poistencov a pomáhať tým, ktorí sú u nás poistení.

Môžem povedať i konkrétny príklad. Dcéra môjho kamaráta sa vrátila z basketbalu v sobotu večer, kde si zranila ruku, a rodičia nevedeli, či majú ísť k lekárovi alebo nie, či je to zlomené alebo len narazené. Poslali správu a lekár sa s nimi spojil do 3,5 minúty. Lekár im povedal, že by tú ruku potreboval vidieť, tak sa spojili cez videohovor. Videl napuchnutú ruku, čiže nakoniec bolo potrebné ísť na urgent. Ak by počkali do rána, mohlo to byť horšie. V iných prípadoch zase do nemocnice netreba hneď, alebo stačí ísť k svojmu všeobecnému lekárovi.

Aký je cieľ momentálnej sezóny? S akým nárastom poistného kmeňa by ste boli spokojní?

Rátame s tým, že budeme rásť. Chceme rásť, nebránime sa tomu. Možno okolo 35-tisíc poistencov.

Priebežne to tak zatiaľ vyzerá?

Priebežne vyzerá, že sme v pluse, rastieme. Nepozeráme sa ale iba na kampaň, my rátame medziročný nárast kmeňa, pozeráme sa napríklad koľko nových poistencov máme medzi najmenšími, teda novorodencami. Pre nás je dôležitejšie ten nárast urobiť tak, aby poistenec, ktorý k nám raz príde, aby u nás zostal a bol spokojný.

Nebol fluktuant.

Áno, nebol fluktuant. Môžete urobiť kampaň, v ktorej k vám príde 100-tisíc poistencov, zostane 20-tisíc poistencov, ale 80 tisíc odíde. Lepšie je pracovať tak, aby zostalo 25-tisíc a odišlo len  5-tisíc. To je cieľ. Spokojný klient má pre nás výrazne vyššiu váhu a je to samozrejme lepšie aj pre klientov a zdravotný systém. Nech je klient spokojný, nech využíva naše služby. Dokonca máme odmerané, že poistenec, ktorý využije niektorú z našich služieb, tak je výrazne lojálnejší, lebo je spokojný.

V minulosti aj tento rok Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou kritizoval poisťovaciu kampaň kvôli prepoisťovacím agentom v súvislosti s prepoisťovaním klientov z marginalizovaných komunít. Ako je to v tejto sezóne? Využíva Dôvera prepoisťovacích agentov?

To sú všetko zamestnanci, len formu zamestnania majú na dohodu. Môžete mať trvalý pracovný pomer alebo dohodu o vykonaní práce. Áno, využívame zamestnancov na dohodu o vykonaní práce, ale čo sa týka neduhov a nekalých prepoistení, my sme už dávno vymysleli na to riešenie a môžem povedať, že toto nie je problém Dôvery.

Celý obsah článku je prístupný pre predplatiteľov

Prístup ku všetkým článkom v denníku OZDRAVME.SK

Ďalšie články z kategórie

Členka predstavenstva Všeobecnej zdravotnej poisťovne Denisa Slivková: Prevenciu a diagnostiku sme si zobrali za líderstvo
Odporúčame
01.09.2025

Členka predstavenstva Všeobecnej zdravotnej poisťovne Denisa Slivková: Prevenciu a diagnostiku sme si zobrali za líderstvo

Ak uvažujete nad zmenou svojej poisťovne, prepoistiť sa môžete do konca septembra. Následne sa poistencom novej zdravotnej poisťovne stanete od 1. januára.

Riaditeľ Unionu Koma: Tento rok chceme zvýšiť svoj podiel na trhu o desiatky tisíc poistencov
Odporúčame
28.08.2025

Riaditeľ Unionu Koma: Tento rok chceme zvýšiť svoj podiel na trhu o desiatky tisíc poistencov

Zdravotné poisťovne sú kľúčovou entitou slovenského zdravotníctva, raz ročne majú všetci poistenci možnosť vyjadriť svoju (ne)spokojnosť so zdravotnými poisťovňami a prehlásením sa do inej. Minulý rok bol pre UNION náročný, zaznamenali pokles poistencov a skončili v strate. Tento rok to chcú v UNIONe zmeniť.

Katarína Fedorová: Som rada, že vypočítavanie úspor sa skončilo
15.08.2025

Katarína Fedorová: Som rada, že vypočítavanie úspor sa skončilo

Národný inštitút pre hodnotu a technológie v zdravotníctve (NIHO) vznikol 1. januára 2022. Inštitút nemá rozhodovaciu právomoc, spracováva odborné hodnotenia, ktoré sú podkladom pre rozhodovanie ministerstva zdravotníctva.