Vianoce a pohotovosti: Lekár na diaľku skracuje čakanie, znižuje preťaženie urgentov a zlepšuje dostupnosť zdravotnej starostlivosti pre pacientov

Vianočné sviatky sú obdobím pokoja, ale aj zvýšeného náporu na pohotovosti. Preplnené čakárne, niekoľkohodinové čakanie a stres sú realitou, ktorú poznajú lekári aj pacienti. Riešením, ktoré pomáha znížiť preťaženie urgentných príjmov a pohotovostí, je konzultácia s lekárom na diaľku
„Ako lekár na urgentnom príjme oceňujem, keď pacient s ľahším zdravotným problémom najskôr využije možnosť spojiť sa s lekárom na diaľku. Pomáha nám to sústrediť sa na skutočne vážne prípady, šetriť čas aj kapacity a znižovať preplnenosť čakární. Vďaka tomu sa vyhneme zbytočnému stresu, minimalizujeme riziko šírenia infekcií a pacient dostane rýchlu odbornú radu bez dlhého čakania. Počas sviatkov je to obrovská pomoc – pre nás aj pre pacientov,“ hovorí Jozef Fatrsík, primár urgentného príjmu Nemocnice Penta Hospitals Galanta, ktorý je zároveň aj námestníkom pre liečebno-preventívnu starostlivosť v nemocnici.
{{odporucane}}
Nápor na pohotovostiach a urgentných príjmoch potvrdzujú aj naše dáta. V minulom roku ich počas Vianoc a Nového roku navštívilo v priemere 2838 poistencov denne. Priemerný denný počet návštev urgentov a pohotovostí po zvyšok roka 2024 bol len 1112 poistencov.
Telemedicína šetrí čas aj zdravie
Skúsenosti z Česka ukazujú, že záujem o lekára na diaľku rastie. Počas minulých Vianoc sa na telemedicínsku službu obrátilo viac ako 5 000 pacientov, čo predstavuje nárast o 40 % oproti predchádzajúcemu roku. Až 95 % prípadov sa podarilo vyriešiť bez osobnej návštevy pohotovosti – stačila konzultácia, eRecept a odporúčanie na symptomatickú liečbu. Pacienti čakali na spojenie s lekárom v priemere len 3 minúty, čo je obrovský rozdiel oproti niekoľkohodinovému čakaniu v nemocnici.
{{suvisiace}}
„Naši poistenci od nás očakávajú skutočnú pomoc – či už pri prevencii, alebo keď ich zdravie zlyhá. Preto budujeme online polikliniku, ktorá zlepšuje dostupnosť zdravotnej starostlivosti aj počas sviatkov. Služba Lekár na diaľku je od septembra pre všetkých našich poistencov zadarmo. Vďaka nej sa pacient dostane k odbornej rade rýchlo, bez stresu a bez zbytočného čakania v preplnenej čakárni,“ uvádza Renáta Molnárová, manažérka odboru produktov a inovácií v Dôvere.
Ako postupovať pri zdravotných ťažkostiach počas sviatkov?
- Pri náhlom ohrození života alebo zdravia, napríklad pri bezvedomí, problémoch s dýchaním, silných bolestiach na hrudníku, podozrení na mozgovú mŕtvicu/infarkt, vážnych úrazoch, rozsiahlych popáleninách, epileptických záchvatoch, alebo pri pôrode je potrebné volať Záchrannú zdravotnú službu (záchranku) na čísle 155 alebo tiesňovú linku 112.
- Ak ide o ľahší zdravotný problém (napr. zvýšená teplota, kašeľ, tráviace ťažkosti), pre poistencov Dôvery je tu služba Lekár na diaľku, ktorú zabezpečuje v spolupráci s partnerom – spoločnosťou MEDDI hub.
- V Dôvere je služba Lekár na diaľku dostupná pre všetkých poistencov zadarmo. Spojenie so všeobecným lekárom je garantované najneskôr do 30 minút, so špecialistom do 48 hodín
- Služba je dostupná 24/7, takže aj na Štedrý deň či na Silvestra.
- lekár zhodnotí stav pacienta, poradí liečbu, vystaví eRecept a odporučí, či je potrebná osobná návšteva v zdravotníckom zariadení.
Okrem lekára na diaľku ponúkame aj ďalšie online služby – napríklad kožné vyšetrenie online, fyzio vyšetrenie online či rezerváciu lieku v lekárni. Vďaka nim šetríme čas pacientov a pomáhame znižovať preťaženie zdravotníckeho systému. Naším cieľom je zlepšovať prístup k zdravotnej starostlivosti – aj počas sviatkov.
Celý obsah článku je prístupný pre predplatiteľov
Celý obsah článku je prístupný pre predplatiteľov
Momentálne nemáte aktívne žiadne predplatné.








.jpg)
